Агентам

Завжди допитливі, завжди онлайн. Чим іще особливе покоління Альфа і як уже зараз впливає на подорожі?

Альфа — перше покоління, усі представники якого належать до 21 століття, адже їхнє народження припадає на 2010–2024. Зараз це діти й підлітки, та вони вже впливають на споживчу поведінку своїх батьків — зокрема, на сімейні рішення щодо подорожей.

Ось що дізналися дослідники з Expedia, коли опитали близько 9 000 мандрівників із різних куточків світу:

  • 80 % респондентів часто обговорюють майбутні подорожі з дітлахами;
  • 43 % — приймають рішення під впливом їхньої думки1.

Сьогодні юні Альфа скеровують старших родичів: що купити, що подивитися, де побувати. Що це означає? Коли до турагенції звертається сім’я, агент зазвичай фокусується на дорослих — нібито очевидно, що останнє слово за тими, у чиїх руках гаманець. Проте саме діти самостійно чи на прохання батьків можуть подивитися відеоогляди, погуглити відгуки, скласти враження про країну, курорт, готель і вплинути на рішення батьків. Тож їхні потреби та думку не можна не брати до уваги.

До того ж не встигнете озирнутися, як «альфочки» виростуть, влаштуються на першу роботу, почнуть мандрувати самостійно, створять власні сім’ї. Придивімося вже сьогодні: які вони? Що їх відрізняє від «нас» — поколінь бумерів, «іксів»2, міленіалів, зумерів? Чим вони цікавляться та яких звичок набувають?

СУПЕРСИЛИ (І СЛАБКОСТІ) ПОКОЛІННЯ АЛЬФА*

  • Не бачили світу без технологій. Проводять більше часу онлайн чи перед екраном, аніж будь-яке попереднє покоління. А тому зростають як суперінформовані споживачі, що постійно перебувають на зв’язку.
  • Їм властива підвищена медіаграмотність. Альфа звикли, що інформації довкола навіть забагато, тож блискавично вчаться шукати та аналізувати контент.
  • Також відомі як покоління стримінгу, адже регулярно щось дивляться, слухають чи транслюють на потокових сервісах. Скажете «комунальні платежі» — можуть не зрозуміти, а ось «підписка» — точно так.
  • Мають розвинену онлайн-персону, яка невідривно пов’язана з їхнім усвідомленням себе. Вдягнути аватар у метавсесвіті в нову колекцію H&M?3 Поки хтось осмислює саму ідею, вони вже це роблять.
  • Змалечку звикли до ідеї заявляти про свої переконання онлайн. Щось похвалити чи оскаржити в TikTok, Youtube, Discord, Twitch — для них природна дія.
  • Це діти глобальної культури. При слові «кордони» спершу думають про особисті, а не ті, що на мапі. Їхні контакти в соціальних мережах та відеоіграх, стрічки новин та плейлисти оплітають усю планету.
  • Значно більш відкриті до вибору. Це добре ілюструє дослідження, де учасників просили обрати приємні смаки морозива. Якщо бумери зупинилися на 59, міленіали — на 56, то Альфа перелічили аж 75, причому називали нові, незвичні комбінації4. Вони спраглі до нового, незвичного і не так тримаються за стереотипи, зумовлені етносом, релігійною належністю чи локальною спільнотою.
  • Високо оцінюють соціальну відповідальність та автентичність у брендах. Обирають ті, що відповідають їхнім етичним переконанням.

Здається, вийшов якийсь сліпучо-білий образ? Та є в ньому й місце для тіні:

  • Пандемія COVID-19 сильно позначилася на розвитку та соціалізації цього покоління. Навчання вдома, рандеву зі смартфоном замість зустрічей в кафе чи прогулянок, пропущені свята, скасовані канікули, спілкування з бабусями й дідусями у віконечках Zoom. Альфа сприймають технології як фундаментальну частину життя. Проте через брак живого спілкування можуть мати труднощі з розпізнаванням та витримуванням емоцій інших людей.
  • Це покоління зростає в умовах економічної нестабільності та підвищення недоступності житла. У фокус уваги повертаються заощадження, надійність працевлаштування, довгострокові фінансові цілі. Як споживачі, Альфа нагадують своїх бабусь і дідусів, тільки з криптовалютою.
  • 59 % Альфа вже зараз визнають важливість піклування про психічне здоров’я5. Частково це вимушений крок, оскільки постійний потік новин і необхідність бути в контексті спричиняють виснаження, тривожність, почуття марності зусиль і власної «недостатності».
  • Інтернет відкрив доступ до величезних обсягів контенту, і нове покоління активно ним користується. У процесі вони розвивають м’які навички: багатозадачність і здатність швидко обробляти інформацію. Та Джефф Фромм, автор книги «Маркетинг для покоління Z», припускає, що Альфа ставатимуть дедалі більш нетерплячі, а стійкість уваги меншатиме.

ЯК АЛЬФА ЗМІНЮЮТЬ ІНДУСТРІЮ ПОДОРОЖЕЙ

Бодай раз у житті ви розмірковували: «Що подарувати людині, у якої все є?» Тут щось схоже. Альфа шукають чогось більшого, ніж просто відпочинок.

  • Персоналізація сервісу та досвіду зростатиме разом з ними. Це покоління звикло до того, що вибір — великий, а для покупки достатньо кількох кліків. Багато хто ще змалку побував на популярних курортах, тож тепер прагне унікальних вражень за межами протоптаних доріг.
  • Відстежувати розташування близьких, підтримувати зв’язок на відстані, моніторити рейси та новини зараз простіше, ніж будь-коли. Тож батьки можуть більш охоче відпускати дітей у подорожі. А отже, Альфа мають шанс раніше накопичити досвід самостійних мандрівок і стати більш вибагливими щодо локацій, занять, вражень.
  • Ймовірно, зараз росте одне з найбільш мобільних поколінь. Налаштоване частіше подорожувати, далеко переїжджати заради навчання й роботи, не затримуватися довго в одному місці, заводити друзів у різних країнах і їздити один до одного в гості, самостійно планувати пригоди — і сприймати це як норму.

ЯК ТУРАГЕНТУ ЗНАЙТИ СПІЛЬНУ МОВУ З АЛЬФА

Може здаватися, що ваша аудиторія зміниться ще нескоро. Ніби кілька років ще є в запасі. Та подумайте: скільки часу ви вивчали своїх нинішніх клієнтів? Скільки минуло, поки ви дізналися, чим вони керуються, яким джерелам інформації довіряють? Краще почати готуватися до змін зараз, щоб потім не застрибувати у вагон на ходу.

Альфа стикаються з маркетингом у дуже ранньому віці, а реклама оточує їх щільніше, ніж будь-яке покоління до цього. Тож з наскоку їхню увагу не привернути. Подивімося, що може спрацювати:

  • Покоління 21 століття тяжіє до візуальних медійних платформ: інформацію вони частіше шукають на Youtube, аніж у Google6. Вони звикли багато дивитися відео, тож не втомлюються від цього формату так, як старші покоління. Якщо їм хтось припав до душі, вони готові дивитися контент годинами. Отже, можна вже зараз почати прокачувати свій канал на Youtube і набивати руку у створенні відеороликів.
  • Серед них багато інфлюенсерів. Вони із задоволенням знімають огляди і відгуки й у такий спосіб ведуть діалог з брендами. Очікують на зворотний зв’язок від тих, про кого розповідають. Пропонуйте їм створювати для вас контент чи принаймні не оминайте мовчанням їхні спроби розповісти про нещодавню мандрівку.
  • Поцікавтеся, які сервіси з використанням штучного інтелекту ви можете взяти на озброєння. Якщо ШІ зможе швидше надати їм інформацію про курорт, згенерувати зображення чи уточнити, як на території готелю ловить Wi-Fi, вони будуть раді з ним взаємодіяти.
  • Слідуйте тим етичним цінностям, про які заявляєте публічно. Альфа часто намагаються власним вибором брендів продемонструвати свою позицію, показати іншим, які вони. А тому будь-який обман на такому полі надовго відверне їх від вас — вони сприймуть це як зраду.

Незабаром кут зору покоління Альфа стане визначальним для майбутнього. Сфера туризму — не виключення. Тож будь-які зусилля, спрямовані на те, щоб заслужити їхню довіру, не будуть марними.


1 Згідно з дослідженням Expedia «Generation Alpha & Family Travel Trends»
2 Згідно з теорією поколінь Нейла Хоу і Вільяма Штрауса, бебі-бумери — це люди, що народилися у 1943–1960 рр., а покоління Х — у 1961–1981 рр.
3 ucsc.org.ua
4 hotwireglobal.com
5 vml.com
6 salesforce.com
* Тут і далі використано інформацію зі звіту Hotwire Global та досліджень Марка Маккріндла