#якіновини: шоколадний феномен, загадка аеропортів, космос
#якіновини: шоколадний феномен, загадка аеропортів, космос

Чому люди в очікуванні рейсу поводяться як герої сіткому, невже ми скоро з’їмо світовий запас фісташок, а Великий Єгипетський музей нарешті відкриється? Читайте скоріш.
АПДЕЙТИ В ЄГИПТІ
Після 15 червня Великий Єгипетський музей тимчасово зачинить свої двері, щоб докладно підготуватися до повноцінного відкриття. Ця довгоочікувана грандіозна церемонія запланована на 3 липня 2025.
Більше тут.
Тим часом на плато Гізи реорганізували рух:
- Щоб зменшити затори, замість історичного входу біля готелю Marriott Mena House відкрили новий: з боку Фаюмського шосе, на півдні від комплексу пірамід.
- Приватні авто та туристичні автобуси на плато більше не заїжджають. Натомість тут що п’ять хвилин курсують електробуси.
У перший же день роботи в такому режимі плато відвідали 14 тисяч туристів, що на 18% більше, ніж напередодні, і на 68% більше, ніж у той же період минулого року.
Більше тут.
АНТАЛІЯ ЗУСТРІЧАЄ ПО-НОВОМУ: БІЛЬШЕ ПРОСТОРУ ТА СМАКІВ
Відтепер аеропорт Анталії здатен приймати до 65 мільйонів пасажирів на рік — добігла кінця трирічна робота з його розширення.
Площу терміналів майже подвоїли: міжнародний Т2 тепер займає 225 тисяч м², а внутрішній — 75 тисяч м². Побільшало паркомісць для літаків і ангарів для технічного обслуговування. З’явилося три лаунжі різних рівнів, усі з прямим виходом до окремого магазину дьюті-фрі. Вкупі з магазинами та ресторанами лаунж-простір зайняв майже втричі більшу територію за попередню. Наразі в аеропорту працюють 28 ресторанів і кафе, тож турецьку гостинність можна відчути з першої хвилини прибуття.
Окрасою тутешнього харчування став гастропроєкт Taste of Anatolia — сучасне осмислення традиційних регіональних страв, створене за участі Омюра Аккора. Це відомий шеф-кухар, який до того ж упродовж 25 років подорожував Туреччиною: досліджував місцеві кулінарні традиції, написав понад 25 книг і 200 статей про це.1
Більше тут.
ФЕНОМЕН ДИВАЦТВА В АЕРОПОРТАХ
Досвідчені мандрівники знають багато секретів. Уміють загортати футболки в охайні рулончики і перекладати шифонові сукні та шовкові сорочки напівпрозорим папером тіш’ю, щоб уберегти одяг від складок. Та все ж, коли прибувають до аеропорту, то часто починають дивно поводитися — навіть якщо за плечима десятки рейсів.
Ви могли бачити, як статечні люди в костюмах мчать залами, закинувши краватку на плече. Як хтось удосвіта у фудкорті перехиляє далеко не перший келишок. Хтось сподівається, що цього разу таки вдасться пронести три предмети ручної поклажі, повну косметичку повномірок чи пляшку мінералки. Рамка не зреагує на пряжку ременя і ключі, а сусіди не матимуть нічого проти гри на планшеті з максимальною гучністю. Чому це відбувається?
В університеті Лідса, що у Великобританії, таке явище влучно порівняли з тим, що ірландці та поціновувачі кельтської міфології називають áit caol (вимовляється айт кіл) — тонким місцем, де зникають межі між світами. У тонкому місці ми наче стовбичимо в переході: в нашому випадку, від звичного життя до омріяного майбутнього. Увага спрямовується туди, у точку призначення — а те, що відбувається тут і зараз, стає наче неважливим, якимсь удаваним. А отже, і звичні правила ніби перестають діяти. З цієї ж причини людей так сильно засмучує вимушене очікування рейсу — це як застрягти в ліфті, що мав підняти вас на вечірку на даху.
Більше тут.
ПОХІД ДО СУПЕРМАРКЕТУ ЯК КУЛЬТУРНИЙ ДОСВІД?
Дивно це так формулювати, але ходити по магазинах стало модно. Усе більше мандрівників після класичних екскурсій не просто заходять до супермаркету по умовну водичку з протеїновим батончиком, а досліджують тамтешні полиці: роздивляються незнайомі бренди, незвичні снеки, купляють щось на пробу і як сувенір.
Таку цікавість великою мірою спричиняє TikTok: одні користувачі нині радо знімають відеоогляди яскравих вітрин із кумедними упаковками та дегустацією смаколиків, а тисячі глядачів відправляються потім на шопінг-пошуки. Так трапилося з дубайським шоколадом: після TikTok-ролика, який зібрав понад 124 мільйони переглядів і майже 7 мільйонів уподобайок, смаколик злетів на такі вершини популярності, що за даними Financial Times це — тільки вдумайтеся! — може спричинити глобальний дефіцит фісташок.2
Інше нещодавнє дослідження виявило, що:
- Одними з найпопулярніших супермаркетів у світі стали іспанські філії Carrefour — кожна локація генерує зо 1 900 пошукових запитів щомісяця.
- До п’ятірки найпопулярніших ТЦ світу також увійшли таїландські точки 7-Eleven — вони завірусилися в Instagram завдяки готовим стравам: зокрема, пад кра пао (подрібнене м’ясо, приправлене чилі, часником, соєвим соусом та базиліком) і зеленому карі.
Більше тут.
КЕТІ ПЕРІ У КОСМОСІ
Хай які б не точилися з цього приводу суперечки, це сталося! 14 квітня відбувся 11-й суборбітальний політ Blue Origin NS-31. Суборбітальний — це коли ракета підіймається вище 100 км, до умовної межі з космосом — лінії Кармана. Там уже можна відчути невагомість і побачити кривизну Землі.
Шестеро пасажирок провели на борту 10 хвилин 21 секунду.3 Це був перший екіпаж, що складався виключно з жінок, відтоді як перша жінка вирушила на орбіту в 1963 році.
Більше тут.
У команді обраних була Кеті Пері — музична виконавиця з понад 115 мільярдами стрімів, що входить до числа артистів з рекордно високими продажами4 (скажіть, що ви міленіал, не кажучи, що ви міленіал). Під час польоту заспівала «What a Wonderful World»* — і це звучить як класний символ того, які можливості відкриває нам сьогоднішній день. Комерційний політ у космос — просто одна з низки новин, притім не перша у списку. Нехай це буде ваш знак: що збуваються навіть дуже сміливі мрії.
1 gastromasa.com
2 nypost.com
3 en.wikipedia.org
4 blueorigin.com
* З англ. який чудовий світ, назва пісні-хіта, яку вперше записав Луї Армстронг у 1967