Агентам

«Наше завдання – підлаштуватися під зростання ринку в умовах невизначеності», Сергій Косюк, керівник агенції Join UP!

Поінформований – значить, озброєний. Тому сьогодні до вашої уваги інтерв’ю з людиною, яка уважно стежить за усіма новинками туристичної індустрії та готова поділитись з нами тенденціями, спостереженнями та своїми лайфхаками.

Сергій
Косюк
керівник агенції Join UP! у Запоріжжі, пр. Соборний, 91

 

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ

За останні роки в туристичному бізнесі з’явилося кілька нових тенденцій, деякі з них спричинені пандемією та її наслідками. Наприклад:

  • Зниження глибини продажів (період завчасного замовлення турів).
  • Збільшення частки продажів за напрямками з простими умовами в’їзду для українців.
  • До факторів сезонності та свят, які раніше можна було брати за основу планування продажу, додався фактор хвиль COVID-19.
  • Зросла роль менеджера з туризму як надійного консультанта мандрівників щодо умов подорожей. Без допомоги професіонала нині складно розібратися в мінливих умовах перетину кордонів, тому тимчасово навіть частина самостійних мандрівників повернулася до турагенцій.

Існують і загальні тенденції для ринку:

  • Консолідація ринку туроператорів, збільшення частки ТО, які мають власний авіапарк.
  • Вихід з ринку дрібних одиничних агенцій або у фріланс, або у франчайзингові мережі.
  • Не знаю, чи це загальноукраїнська тенденція, але ми намагаємося щільніше співпрацювати з партнерами, які з найкращого боку проявили себе в нестандартних та складних ситуаціях.
  • Диджиталізація чекає і на наш ринок, а основні гравці спробують взяти собі якомога більший «онлайн-шматок туристичного пирога».

Переміни пережили не тільки ми, а й туристи. Особисто я підмітив такі:

  • Мандрівники стали більш вимогливими у виборі відпочинку.
  • Вони очікують значно швидшого зворотного зв’язку. Мені здається, ця тенденція притаманна не тільки туристичному ринку.
  • Туристи готові швидше розлучатися зі старими звичками, міняти напрямки відпочинку, пробувати щось нове.

НАШІ НОВОВВЕДЕННЯ

Вірю, що динаміка зростання ринку збережеться, а нашим завданням буде лише підлаштуватися під це зростання в умовах невизначеності. Саме тому ми постійно розвиваємося та шукаємо нові підходи в бізнесі. Наприклад:

Перейшли на нову СRM-систему – Iterios. До цього ми 9 років користувалися іншою. Хоча перехід дався нам не без стресу, ми швидко знайшли в новій програмі безліч плюсів та фішок, яких не мали раніше.
Впровадили IP-телефонію в усіх наших офісах.
Прибрали довгострокове планування продажів, оскільки через турбулентності у світі, планування іноді нагадує ворожіння на кавовій гущі.
Рухаємося до того, щоб розвантажити менеджерів з продажів від усього зайвого, сфокусувавши їхній час на спілкуванні з клієнтом.

Навчання команди наразі є для нас важливим, хоча динаміка розвитку ринку та трансформація нашої структури минулого року відтермінувала будь-які наші плани з навчання. Зараз ми вже починаємо обкатувати свої ідеї щодо зміни підходу до навчання. І за це я вдячний нашій дружній команді, бо те, що хотілося б втілити, можна побудувати тільки спільними зусиллями, якщо кожен вмикатиме свої найкращі якості.

Кінцевими цілями нового підходу до навчання я вважаю швидкість обслуговування клієнта, зменшення часу менеджерів на пошук необхідної інформації та оперативне опанування новачками базових премудростей туризму. Підходи, які ми застосовували кілька років тому, вже не працюють, ми просто не маємо часу на передачу інформації з вуст в уста для навчання новобранців.

ТОП-5 ЯКОСТЕЙ УСПІШНОГО АГЕНТА

Величезна енергія і позитив. Якщо ви не зможете заряджати драйвом оточуючих, то з вами буде нудно працювати, та й результатів вищих за середні такій команді не бачити.
Уміння розставити пріоритети в роботі і самодисципліна. Без цього теж нікуди, оскільки будуть моменти, коли внутрішній голос підказуватиме: «І так все добре».
Уміння не гнатися за миттєвою вигодою, не розмінюватися на дрібниці, а працювати на своє ім’я і на перспективу, робити те, за що ніколи не буде соромно.
Гнучкість. Якщо не визнавати, що потрібно розлучитися з тим, що раніше давало результат, а зараз – ні, і не усвідомлювати, що потрібно шукати нові способи та підходи, то ви просто відкотитесь назад.
Підприємницька інтуїція та вміння дивитися на два кроки вперед.