• USD/UAH 29.4930.09.2020EUR/UAH 34.3530.09.2020
    • [email protected]
    • +38 (044) 303 9 303
    • (0800) 30 97 97 - звонки бесплатны по всей Украине

Агентам

Бортове харчування від DO & CO: ресторан у небі

Ми за те, щоб подорож починалась не тоді, коли ви вже дістались до омріяного моря чи гір, а ще в той момент, коли ви сідаєте в літак. Тому, виконуючи більшість рейсів з авіакомпанією SkyUp, ми разом розробили і впровадили концепцію Special for U та подбали про те, щоб на борту на вас чекала неймовірна їжа від компанії DO & CO. Нове меню ви вже можете скуштувати, вирушаючи в наступну подорож, а прямо зараз ми розкажемо вам все, що ви хотіли знати про бортове харчування та DO & CO.

Не історія – а казка

Давним-давно, а точніше у 1981 році, молодий підприємець на ім’я Аттіла Догудан відкрив свій маленькій затишний заклад у Відні. Він наполегливо працював, вкладаючи у свою справу всі сили та любов. Завдяки його цілеспрямованості станом на 2020 рік бізнес настільки розширив свої межі, що впевнені – ви або чули про його компанію, або вже куштували страви від DO & CO, наприклад, на борту літаків авіакомпанії SkyUp.

Зараз DO & CO – це компанія, що має сорокарічну історію і представлена у 12 країнах на 3-х континентах. Це майже 8 000 співробітників, співпраця з відомими авіакомпаніями світу та партнерство з такими знаковими організаціями та заходами, як УЄФА, ФІФА та гонки Формула-1.

В Україні компанія під брендом DO & CO працює з 2012 року і за цей час стала двигуном змін у цій сфері. Тож, як змінювалось бортове меню, які страви найбільше смакують на висоті та які найважливіші принципи і підходи мають бути у компанії, потужність якої – 24 000 порцій обідів на добу, ми розпитали

Ірину
Кондакову
менеджера по роботі
з клієнтами DO & CO КИЇВ

Принципи

По-перше, ми проводимо аудити наших постачальників. Критерієм вибору виступає не тільки ціна, але й насамперед якість та безпечність продукту. Наші спеціалісти з якості та керівник відділу закупівель проводять аудит – перевіряють, в яких умовах виробляється сировина та які стандарти тут діють. Аудит не узгоджений – ми не кажемо, що приїдемо – це робиться виключно для того, аби впевнитися, що постачальники дійсно дотримуються усіх правил та вимог.

Як для постачальників, так і у себе на виробництві ми проводимо аудит системи HACCP (англ. Hazard Analysis and Critical Control Point) – системи аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок – і для цього використовуємо внутрішні сертифікати та чек-листи, які нам надає головний офіс.

Наше підприємство також сертифіковано за системою ISO 22000:2019. До речі, в Україні небагато компаній, які відповідають цим стандартам.

Ми також часто проходимо клієнтські аудити: минулого року у нас був аудит авіакомпанії SkyUp на авіабезпеку. Дуже жорстким був аудит Air France – прямо з Парижа приїжджали наші колеги. Теж незапланований, зателефонували нам, коли вже вийшли з літака. Цей аудит також пройдено успішно!

Підсумовуючи, можна сказати, що такі аудити – це якісна перевірка найголовнішого принципу нашої роботи – забезпечити клієнтів свіжими та безпечними стравами.

Завжди готові до візиту Ольги Фреймут

Напівжарт, але недалекий від істини – у нас тих, хто перевіряє, можливо, більше, ніж виконавців. Ми дотримуємось величезної кількості стандартів і правил буквально щодо усього. Наприклад, митий посуд зберігається лише в перевернутому вигляді. Для щоденного контролю роботи в команді є внутрішні аудитори, які одночасно виступають і працівниками різних суміжних відділів. Так, менеджери по роботі з клієнтами входять до такої команди. Тож час від часу я проводжу спонтанні перевірки на виробництві. Наприклад, під час аудиту кондитерського цеху я перевіряю усе згідно з чек-листом – зовнішній вигляд кухаря, відповідність дотримання правил особистої гігієни тощо.

Ми обов’язково перевіряємо чистоту всього, що контактує з продуктом: від поверхонь обладнання та столів до рук кухарів – беремо змиви з рук та аналізуємо мікробіологію, зокрема можемо перевірити, як часто працівники миють руки. У цьому є схожість з сюжетами Ольги Фреймут. Це наша щоденна рутина. Такий якісно-орієнтований підхід призводить до професійної деформації наших працівників: для мене піти в якийсь ресторан – це дійсно проблема, адже я мимоволі порівнюю дотримання норм у них і в нас, та часто відмовляюсь йти в ненадійний заклад.

У ногу з часом

Наші шефи завжди намагаються йти в ногу з часом і тримати руку на пульсі. Хед-офіс також дає нам свої настанови. Загалом робота над меню – це справа не тільки власне шефів, але і відділу закупівель, який шукає новинки та моніторить ринок. Адже наша задача – здивувати пасажира, зробити так, щоб він пообідав у чудовому ресторані на висоті 39 тисяч футів вишуканими стравами.

Ми постійно вкладаємо кошти в навчання наших співробітників, зокрема й у шеф-кухарів, аби вони були поінформовані про всі тренди, вони беруть участь у майстер-класах. І взагалі всі наші шефи, та й усі наші співробітники закохані у свої страви та у свою справу.

Як з роками змінювалось бортове харчування

Бортове харчування вдосконалювалося протягом усієї своєї історії. Усі завжди намагалися показувати щось нове. Раніше було так: те, що ми бачили в магазинах, те можна було побачити і в літаку. Була орієнтація на щось вже готове – тільки розпакуй і все. Зараз вже здебільшого орієнтуються на здорове харчування, і цей тренд неминуче видозмінює меню на борту літака. Люди стали більш розбірливими в їжі, є ті, хто не їсть м’яса, ті, хто не переносить лактозу чи глютен. Це необхідно враховувати. Також ми намагаємось всю свою продукцію виробляти самостійно. Не просто закупити ковбасу, нарізати і покласти її пасажирові в порцію, а зробити курячий рулет чи приготувати і нарізати куряче філе у спеціях власного виробництва. І, звісно, зараз акцент робиться на свіжі та сезонні продукти.

Але міф про погану чи то пак несправжню їжу на борту і досі існує, тож ми його розвіюємо. Наведу приклад – ми робили майстер-класи для бортпровідників. Так от для них стали відкриттям… наші омлети!  Певно, вони думали, що омлети на борт роблять з якогось порошку.  Однак коли під час екскурсії виробництвом екіпаж побачив, як повар розбивав курячі яйця для омлету – всі міфи були розвіяні.

Ресторан на борту

Мене дуже цікавить бортове харчування, я підписана на багато пабліків у соціальних мережах і взагалі на airline catering. Я помітила, що є країни, де бортове харчування – це просто мафіни з магазину, пакет соку чи яблуко. У моїй уяві бортове харчування має бути повноцінним – гаряче блюдо з ароматним соусом та натуральним м’ясом, збалансований гарнір, закуска, смачний десерт. Це уявлення збігається з підходом компанії. А в різних країнах можуть бути абсолютно різні раціони, залежно від підходу замовників, культури харчування, бюджету і ще десятків факторів. Це можуть бути готові снеки або горішки. Тож складно відповісти про всіх. От в Україні, схоже, пройшли певну еволюцію – від готових товарів з магазину замовники переходять до побажань натурального та приготованого напередодні вильоту.

Що найсмачніше в небі

З напоїв чомусь найбільше запитують томатний сік. З десертів у нас зараз найпопулярніший – чіа-пудинг. Усім він дуже подобається. Узимку – сирники. Наші сирники – це справжня любов. Вони дійсно напрочуд смачні, я теж їх дуже люблю. Ну і рол з сиром – це справжній фаворит. А ви нові куштували: рукола, полуниця, крем-чіз дорблю? Упевнена – вони теж стануть хітом!

А загалом тенденція в їжі така: що хочуть на землі, те і в польоті – тренд здорового харчування. От і SkyUp запросив на літо зробити ще здоровіше меню. І нам дуже подобається цей тренд!

Кошерна та халяльна їжа

У нас бувають дуже різні замовлення. Наприклад, щорічно перед святом Рош-ха-шана ми робимо заготівлю кошерної їжі. Для цього ми запрошуємо рабина, якому виділяємо окреме приміщення для проведення всіх необхідних процедур, і він же допомагає з вибором м’яса, наприклад. Потім ці продукти зберігаються окремо і використовуються саме на ті замовлення, які будуть містити сертифікат кашрут. Для їжі халяль потрібні спеціальні дозвільні документи – ви не можете просто так сказати, що ця їжа халяльна. Так, бортове харчування – це цілий світ!

Нове меню

Нове меню, спеціально розроблене разом з DO & CO, вже чекає на вас на борту літаків SkyUp .

Хочете замовити? Вибирайте SkyBox від SkyUp Airlines!