Агентам

Штучний інтелект: загрози чи можливості для туризму?

Нещодавно в Лісабоні відбулась одна з найголовніших технічних подій світу – Web Summit 2023. І здогадайтеся, що за підсумками саміту стало головним інноваційним трендом цього та наступного року? Штучний інтелект (далі в тексті – ШІ)! Було нескладно відповісти, правда?

Зараз про нього говорять усі й, здається, якщо ти не з ШІ, то ти не в тренді. Що тут казати, якщо навіть британський словник Collins визнав “штучний інтелект” словом року.

  • З 2015 по 2019 рік кількість бізнесів, що використовують ШІ, збільшилася на 270%*
  • На 2023 рік 35% компаній світу уже використовують ШІ та ще 42% тестують його для застосування в майбутньому
  • Кількість стартапів, пов’язаних з ШІ, з 2000 року збільшилася в 14 разів**
  • У перші 5 днів запуску Chat GPT ним скористався 1 млн людей
  • 83% компаній стверджують, що використання ШІ є головним пріоритетом в їхніх бізнес-стратегіях***

Чому компанії так люблять штучний інтелект

Forbes Advisor дослідили: 97% власників бізнесу вважають, що ChatGPT допоможе їхньому бізнесу. Як?

  • 64% компаній вважають, що штучний інтелект допоможе підвищити їхню загальну продуктивність
  • Кожен третій бізнес планує використовувати ChatGPT для створення контенту для вебсайту, а 44% – для перекладу його різними мовами
  • 64% власників бізнесу вважають, що ШІ може покращити відносини з клієнтами

А що про це думають у туризмі?

Тревел-індустрія – серед тих галузей, які вже активно використовують ШІ і, на думку експертів, можуть отримати від цього неймовірно круті переваги. Як доказ: частка доходів туристичних компаній, на які вплинув ШІ, у всьому світі збільшилася з 9% у 2018 році до 21% у 2021. А у 2024 прогнозовано досягне 32%.****

Чи варто починати боятися, що скоро доведеться боротися з ШІ за туристів? Однозначно – ні. ШІ для нас зовсім не конкурент, адже ще довго не зможе замінити туристу агента. Він ще не знає так досконально напрямки та готелі, не відчуває потаємних бажань туриста, які ви вже так добре навчилися зчитувати, не домовиться, щоб заселили раніше, і, зрештою, не розділить радість від першого в житті польоту або відпочинку на березі океану. Ні, він для нас крутий помічник, який допоможе стати інновативними, сучасними та ще більш продуктивними.

Існує багато способів полегшити щоденну роботу турагента, використовуючи ШІ. Наша команда має в цьому уже кілька років досвіду і з радістю поділиться цікавими кейсами та секретами.

Андрій
Галушко
Web Development&Design Lead
Join UP!

 

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ТУРАГЕНТА

Як працює штучний інтелект та які додатки ми найчастіше використовуємо

Найпопулярніші типи програм ШІ, які можуть бути корисними для агента:

  • генеративні (Chat GPT, Bard)
  • ті, що працюють із зображеннями (Midjourney, DALL-E)

Усі вони функціонують на основі баз даних. Chat GPT використовує алгоритми глибокого навчання та нейронні мережі для аналізу текстів і створення відповідей. Попередньо він був навчений на величезному обсязі текстів, зібраних із різних джерел, таких як вебсторінки, книги та статті. Коли програма отримує запит, вона аналізує інформацію з цих баз і генерує відповідь. Крім того, ШІ щодня вчиться на наших питаннях. Так-так, наші запити для таких програм – безкоштовні датасети¹, які так потрібні розробникам. У цьому і полягає відповідь на питання, чому багатьма з них можна користуватися без оплати, а також: який додаток обрати. Той, що є найпопулярнішим. Адже він опрацьовує найбільше запитів, а значить – найрозумніший.

Якщо вам не достатньо функціоналу безкоштовної версії, можна перейти на платну, яка видасть більш продумані результати, бо там використовується оновлена модель, і до того ж зробить це швидше.

Серед генеративних програм ШІ я переважно використовую ChatGPT та Bard від Google. Останній – мій фаворит в описовій частині, бо він, як на мене, більш людяний. Тобто видає більш персоналізовані емоційні відповіді, у той час, як по реченнях ChatGPT видно, що вони згенеровані штучно. До того ж безкоштовна версія останнього працює з базами даних до 2021 року, а Bard  – з усією інформацією системи Google.

Для прикладу, я провів експеримент, запитавши в обох програм, яке авто вони б для себе обрали. ChatGPT одразу відповів, що він не має своєї думки, і видав мені список автомобілів, які найчастіше шукали в інтернеті цього року. А Bard сказав, що йому треба подумати, а потім назвав Tesla Model 3, бо вона екологічна та безпечна, і загалом виклав думки так, як би це робила людина, обираючи машину.

Тому, якщо потрібно отримати описовий текст до курорту чи готелю, то Bard мені подобається більше. До того ж він уміє додавати посилання. Наприклад, описуючи номери готелю, одразу веде на сторінку конкретної кімнати з фото. Але поки варто завжди перевіряти актуальність інформації, яку генерує для вас ШІ.

І хоча ChatGPT з’явився раніше і весь хайп забрав собі, у майбутньому я все ж більше покладаюся саме на Bard, адже в системі Google все синхронізується і масиви даних, з якими може працювати ШІ, величезні й постійно оновлюються.

Яку роботу уже можна доручити ШІ

Насправді ми можемо значно скоротити кількість робочого часу і оптимізувати процеси, просто делегувавши деякі завдання ШІ. Ось найголовніші сфери та задачі, у яких він вам без проблем допоможе:

Робота з клієнтами 56% компаній використовують ШІ у клієнтському сервісі та 46% у CRM. Один з найпоширеніших способів – чат-бот. Ви зможете забезпечити цілодобову підтримку туристів, інтегрувавши чат-бот на свій сайт. Звісно, для розв’язання важливих питань потрібно підключати фахівця, але на перших етапах роботи із запитом ШІ упорається чудово, і читач навіть не зрозуміє, що з ним говорить не жива людина. Наприклад, турист зможе отримати відповіді на найпоширеніші питання через чат-бота, не витрачаючи зайвий час на очікування. Ось вам уже крок до задоволеного і лояльного клієнта без жодних додаткових зусиль. Згідно з Forbes, використання ШІ в обслуговуванні клієнтів може призвести до економії коштів до 30%.
Робота з відгуками ШІ може якісно обробляти відгуки, групувати їх за категоріями, аналізувати результати опитувань та навіть формувати висновки.
Маркетинг За допомогою алгоритмів на базі штучного інтелекту можна:

  • слідкувати за поведінкою користувачів у соцмережах
  • відстежувати коментарі на своїх сторінках та отримувати пропозиції нових публікацій та акаунтів, на які варто підписатися
  • аналізувати величезні масиви даних, щоб краще зрозуміти поведінку та вподобання туристів
  • досліджувати тренди
  • на основі цієї інформації створювати цільові маркетингові кампанії

Ба більше, ШІ може навіть підказати способи та канали реалізації маркетингової кампанії, а потім згенерувати звіти.

Створення контенту

За статистикою Forbes, 35% компаній уже використовують ШІ для написання текстів та створення зображень. Це можуть бути абсолютно різні формати: від матеріалів на сайт до постів для соцмереж. А ще такі програми чудово справляються з рерайтом, озвучкою та перекладом і економлять вам купу часу.

Так само і з зображеннями. Якщо раніше на створення якогось візуала я мав витратити годину-півтори, то зараз у Midjourney я можу за 10 хв згенерувати хоч 40 варіантів зображень, які втілять досить складні в реалізації ідеї, і вже потім з ними працювати. Це дуже заощаджує час і дає можливість мати абсолютно унікальну картинку, не завантажену з фотобанку, яка буде ще у сотні інших людей, а унікальну – з вашим підтекстом і у вашій стилістиці.

Так, наприклад, ми створювали візуали для нашої концепції Winter Garden, а також деякі зображення, які вже бачили в наших новинах. Як вам? Здогадалися б, що це частково робота ШІ?

Як створити запит для ШІ, щоб отримати найбільш оптимальний результат

Наше ТЗ для ШІ – це словесний опис того, що ми хочемо отримати, тому чим він чіткіший та детальніший, тим якісніший продукт буде на виході.

Хочете отримати зображення для ілюстрації матеріалу про пляжний відпочинок? Уявіть, що пишете про нього роман з усіма деталями.

“Пляжем з дрібним жовтим піском біжить щаслива усміхнена жінка. Дме вітер, розвіваючи її волосся та листя навколишніх дерев. На морі невеликі хвилі, а на горизонті видніється яхта з білим вітрилом…” Не так то і складно, правда?

Ось вам ще кілька секретів для ефективної роботи з ШІ:

  • Максимальна кількість деталей повинна бути описана максимально чітко. Тоді він розуміє, чого саме від нього хочуть.
  • Штучний інтелект вміє працювати в контексті, тобто ви можете поставити одне питання, отримати відповідь і одразу додати уточнювальне питання до неї. Причому програма залишається в цьому контексті дуже довго. Навіть через день можна зайти і продовжити розмову, яку ви вели вчора.
  • Треба знати деякі команди і терміни для правильної постановки завдання (опис стилю, роздільні здатності, формати тощо).
  • Варто розуміти проблемні точки ШІ, наприклад, він ще не навчився реалістично зображувати руки і зуби людей, а емоції зазвичай виходять абстрагованими або гіперболізованими.
  • Ще зарано використовувати зображення, що генерують додатки на основі ШІ, без подальшої обробки дизайнером. По-перше, в них точно будуть дефекти, по-друге, уже дуже швидко стане помітно, які візуали згенеровані, а які створені людиною.
  • ШІ гарно розуміє майже всі мови та може ними відповідати. Але іноді згенерований результат може відрізнятися залежно від того, якою мовою був зроблений запит.
  • З кожним днем ШІ стає все розумнішим, і скоро він буде інтегруватися в усі можливі сфери. Готуйтеся, що з’являтимуться нові правові норми та закони, пов’язані з його використанням, на які потрібно буде звертати увагу.

 

Рекомендація від Андрія, що почитати та послухати,
щоб бути в курсі технологічних новинок та надихнутися використовувати їх по максимуму:

Книги:

  • Волтер Айзексон “Стів Джобс”
  • Пітер Тіль “Від нуля до одиниці. Як створити стартап, який змінить майбутнє”
  • Френк Герберт “Дюна”
  • Марк Менсон “Тонке мистецтво пофігізму. Парадоксальний спосіб жити щасливо”

Подкасти на Spotify:

Web-ресурси

З ШІ ми біжимо швидше, ніж з іншими попередніми та сучасними інноваціями. Зараз – це більше іграшка, яку вчать. Але уже в найближчі років 5 вона стане одним з найбільших технологічних надбань людства.


*Gartner
** Сross River Therapy 
*** Forbes
**** Statistica
1. (з англ.) бази даних