• office@joinup.ua
  • +38 (044) 303 99 99
  • +38 (044) 330-02-85

Агентам

“Ми glocal бренд: поєднуємо наш глобальний досвід з локалізацією ринків”, – Сергій Кириченко про вихід Join UP!™ у Чехію та тренди в туризмі

Упевнені, ви – як менеджери агенцій та власники бізнесу – не раз думали, як буде розвиватися сфера туризму далі, які будуть виклики і тренди, а також – як загалом справи в одного з ваших ключових партнерів – туроператора Join UP!™.

Тож сьогодні для вас – інтервʼю про те, як розвивається бренд за кордоном, які круті практики ми підгледіли у світі, та навіть про те, як ваша агенція може диференціювати ризики та вийти на міжнародний рівень. Про це все розповідає людина, яка знає про туризм у країнах Європи ну дуже багато.

Сергій
Кириченко
Business Development Director Join UP!™

ЕКСПАНСІЯ

З певного моменту вихід на інші ринки став важливою частиною стратегії Join UP!™, і почалася наша експансія задовго до повномасштабного вторгнення – на 2022 рік у нас уже був бізнес-юніт у Молдові, Казахстані, до цього ми активно готувалися до виходу у країнах Балтії.

Війна стала каталізатором планів – нам довелося пришвидшитись. Станом на 2025 рік наш бренд представлений уже у 9 країнах. Ми продовжили “рух на Захід” – додалися ще Румунія, Польща – близькі до України країни, де живе багато наших співвітчизників і де ми бачили потенціал для розвитку.

А ось тепер і Чехія. До речі, ця країна третя за кількістю українців, що в ній мешкають. Тому нагадаємо – у нас і до відкриття бізнес-юніту в цій країні були рейси з Праги, Брно, Острави, але, звісно, не з такими привабливими умовами, як ми можемо запропонувати зараз. На літо у нас уже заплановані чартери з Праги до Анталії, Шарм-ель-Шейха, Іракліона, Ларнаки та інших дестинацій, а на зиму додасться екзотика. Уже зовсім скоро ми відкриємо бізнес-юніти у Словаччині та Угорщині.

УКРАЇНСЬКИЙ БРЕНД, ЩО ВИЙШОВ У ЄВРОПУ

Ми усвідомлюємо, наскільки важлива наша експансія – не тільки в бізнесовому плані, але й як амбасадора України у світі, адже ми єдиний український туроператор, що наразі працює в такій кількості країн, а буде – ще в більшій.

Join UP!™ розвиває інфраструктуру. Як колись ми літали (і я певен – будемо літати) з різних українських міст, таким чином відновлюючи регіональні аеропорти, так само у нас є стратегія розвитку регіональних аеропортів на нових ринках. Уже зараз ми літаємо з 12-ти аеропортів у Румунії, з 10-ти – у Польщі і так розвиваємо не тільки столиці, але й маленькі міста, щоб охопити і місцевих мешканців, які раніше мали небагато опцій для мандрівок з власного міста, і українців, які наразі живуть у цих містах або яким зручно туди добиратися.

До речі, ось ця орієнтація на потреби і локалів, і українців в інших країнах є для нас важливим фактором планування польотних програм – ми працюємо тут у синергії.

Які результати це нам дає? Ось, наприклад, коли ми зайшли у Польщу, то в Шарм-ель-Шейх звідти літало близько 46 тисяч туристів на рік, а у 2023, за рік, як ми вийшли на ринок – вже 151 тисяча. Коли ми заходили в Румунію, там був 1 рейс на тиждень до Шарма з Бухареста, а зараз ми літаємо з чотирьох міст, хоча історично улюбленці європейських туристів – це Хургада та Марса-Алам. І ми можемо це запропонувати туристам, адже маємо сильні позиції за цими напрямками.

І що це все дає українському агенту?

Думаю, вам цікаво дізнатися, де зараз є Join UP!™ і де ще буде, але, звісно, я хочу зупинитися на тому, що наша експансія дає власне українському агенту:

  • Спільний кабінет на всі ринки. Так, все “по-домашньому”, як ви звикли – щоб працювати з нашими бізнес-юнітами в різних країнах, вам не треба перекладати з польської чи румунської, реєструватися на сайтах ТО в інших країнах – просто заходьте до свого звичного кабінету.
  • Ваші куратори, відділ бронювання, help-desk – усе своє рідне й українською мовою.
  • Можливість і далі працювати зі своїми туристами, навіть якщо вони за кордоном. Ми розуміємо, що багато ваших клієнтів і надалі залишаються в Європі, тож надаємо вам опцію продавати їм наш продукт.
  • Широкий вибір міст вильоту з аеропортів різних країн – де найзручніше вашому туристу.
  • Мережа з величезною кількістю напрямків та регулярні рейси з хабу SkyUp з Кишинева.
  • “Доступ” до українських туристів в інших країнах. В Європі за кількістю українців на першому місці – Німеччина, на другому – Польща, а на третьому – Чехія, тільки тут живе понад 300 тисяч українців, які потенційно можуть стати клієнтами українських агентів. Лишень уявіть – турист вилітає з Праги, а в Шармі його зустрічає знайомий україномовний гід!
  • Можливість диференціації ризиків та вихід на міжнародний ринок завдяки нашому франчайзингу. Ви можете відкрити свій офіс в будь-якій країні, де є бізнес-юніт Join UP!™ (перша така ластівка вже є у Катовіце), і ми вам допоможемо – від юридичних моментів до консультації, в якому районі, припустимо, Праги більше українців.

ЧИМ МИ ПІДКОРЮЄМО НОВІ РИНКИ?

Можливість працювати на різних ринках дає нам неймовірне поле для досліджень, можливість підглядати там за успішними практиками та ділитись своїми. І це те, що робить нас неймовірно сильною і динамічною компанією.

Звісно, кожен ринок має свої цікаві особливості. Наприклад, польський – дуже сталий, там приблизно 70% туристів постійно вибирають одне й те саме, і тут наша аудиторія – це ті 30%, які готові до чогось новенького, або які раніше не подорожували – взагалі чи з ТО. Що ми їм такого запропонували, що змогли швидко переорієнтувати на наш продукт? Нові напрямки, перевідкриття знайомих, доступність (і тут я кажу і про програму розвитку регіональних аеропортів, про яку вже згадував, і про наші ціни, що є дуже вигідними завдяки обсягу, контрактингу на всі ринки та тісній співпраці зі SkyUp Airlines).

Ще одна наша сильна сторона – велике портфоліо готелів. Інші ТО можуть мати 10–20 готелів на довгострокову кооперацію, і до них схилятимуть агентів і туристів, а у нас – величезний вибір, і ми не змушуємо туриста їхати в той готель, який нам вигідно продати.

GLOCAL

Сказати, що останніми роками ми прокачались і отримали купу крутого досвіду – це нічого не сказати. І зараз для нас акумулювання практик з усіх ринків та імплементація найефективніших з них – одна із цілей. І тут теж відбувається постійний обмін та знову таки – синергія.

Наприклад, завдяки виходу на європейський ринок ми переосмислили деякі сервісні моменти, провели ревізію і зараз розвиваємо багатомовні команди гідів, норми трансферів, обслуговування, впроваджуємо у нас високі стандарти сервісу і законодавства ЄС, де закон максимально захищає туриста. І, до речі, тут саме ТО укладає договір з туристом, агент же юридично виступає лише як посередник. І ми, рухаючись у Євросоюз, точно до цього прийдемо.
Чого ми вчимо ці ринки? Швидкості. Приклад? Легко! Коли наприкінці 2023 розпочався ізраїльський конфлікт, конкуренти просто почали знімати рейси в Шарм та Хургаду і все. Що зробили ми? Перебазували літаки на Занзібар і Шрі-Ланку, зайнялися контрактингом і оперативно запустили ці напрямки.

Польський ринок такого в житті не бачив, навіть наши польські співробітники дивувались швидкості відкриття напряму та казали: “We are crazy!”*. Адже для європейського ТО підготовка до запуску екзотичного напрямку може займати до року, нам же в партнерстві зі SkyUp це вдалося зробити максимально швидко.

Або ж оплата по ФПЗ. Це те, чого на європейських ринках фактично немає, там дуже жорсткі умови ануляції, і наш досвід та підхід – це була б наша перевага та прояв лояльності, якщо ми перенесемо туди український досвід.

Тож зараз наша стратегія для ринків – це glocal, коли наш глобальний досвід поєднується з локалізацією на ринку, щоб і врахувати його потреби, і привнести щось нове. І, звісно, від того, які практики ми переносимо на ринки, виграє і наш український агент.

Які ще практики з інших ринків ми вже реалізуємо в Україні чи плануємо?

  • Розвиток динамічного пакетування. Уже є декілька напрямків – у динаміці, і їхня кількість тільки зростатиме.
  • Уперше так рано відкрили РБ. У нас лише 31.03.2025 закінчилося раннє бронювання літнього сезону, а вже 01.04.2025 ми відкрили РБ зимового! І ми будемо це розвивати! Ось вам приклад з європейських ринків: тут коли турист повертається з подорожі, він одразу отримує офер на наступний рік у цей самий готель, тому тут дуже розвинена репітерська програма.

Трошки трендів

І на завершення – пару слів про туристичні тренди, або як тут відпочивають.

  • Travel alone (solo trip) – дуже популярним зараз стає цей американський тренд, і ТО на це реагують – дають ціну на особу.
  • В Європі відпочивають три рази на рік. Улітку – напрямок мас-маркет із дітьми, другий раз – парний відпочинок, здебільшого екзотика, третій раз – внутрішній туризм (термальні джерела, озера, лижі, походи в гори).

* з англійської – “ми божевільні!”