Агентам

Досвід чи зірковість – як туристи насправді вибирають готель?

З чого починається готель? Не з ключа і не з плану будівництва, а з вибору локації і дослідження гостя: які у нього болі та потреби, куди він їде, чому саме в це місце, чим його привабити, як виділитися серед конкурентів, якщо це туристична дестинація.

Саме так, через пізнання мотивів та пошуки унікальних характеристик локації, починається створення концепції. Навіщо? Бо це один з головних критеріїв, за яким туристи вибирають готелі. Як вона формується і які нові тренди впливають на цей процес, запитали у нашого сервіс-гуру.

Ксенія
Лаврентієва
Директорка з управління
клієнтським досвідом Join UP!™

КАСТОМІЗАЦІЯ ДЛЯ ГОТЕЛЮ = ЖИТТЯ

Коли вибираєте готель для своєї відпустки, правда ж вас цікавлять не тільки наявність ліфта та розмір кімнат, а й загальний вайб готелю, те, який досвід у ньому можна отримати? Це якраз і є концепція. Тому про ці характеристики теж важливо комунікувати і готелю, і агентам, які його радять. Адже еко-, велнес- або медичні готелі люди бронюють не за зірки чи наявність вивіски, а за досвід, який вони там отримують.

Автентичність – основа концепції та один з головних принципів, за яким сьогодні працює більшість бутик-готелів. Дехто називає її “новою розкішшю”, але насправді це не про розкіш, а про унікальний досвід. Зараз бутик-готелі можуть бути середньої вартості, але завдяки особливій атмосфері та набору послуг часто потрапляти до категорії Design Hotels. Це колекція від Marriott, де зібрані готелі з кастомізованим продуктом, але переважно без зірок. І їхня відсутність абсолютно не заважає тисячам людей мріяти про відпочинок, наприклад, у грузинському Rooms, грецькому Olea All Suite Hotel або в київському Bursa на Подолі. Бо в них “свій” вайб.

Сьогодні навіть мережеві готелі вже зрозуміли: якщо не кастомізуєшся – не виживеш. Адже люди зараз їдуть за тими брендами, які на додачу до звичного зручного ліжка, комфортних подушок і зрозумілого сервісу, дадуть ще й унікальні емоції та настрій саме цієї країни або міста. І тут знову бачимо вже знайомий нам тренд like a local*. Він важливий у кожній деталі, а тим паче при виборі місця, де туристи житимуть під час подорожі.

Пам’ятаєте, ми розповідали, що “Immersion”**** як тотальне занурення у життя та культуру дестинації визнали одним із головних тревел-слів 2023 року? Нагадаємо, ще трохи статистики:

  • Близько 90% мандрівників хочуть провести час у поїздці like a local1,
  • а 75% – перед тим, як забронювати подорож, думають, чи отримають вони автентичний досвід1.

Вибираючи готель, туристи так само шукають щось унікальне, що можна відчути саме в цьому місці:

  • меню зі стравами з локальних продуктів,
  • власні ферми та виноробні,
  • використання автентичних мотивів та матеріалів у дизайні,
  • активності з елементами фольклору, традиційних занять, ремесел,
  • поп-апи з локальними виробниками.

Цікавий факт: У Греції, наприклад, щоб отримати сертифікат бутикового готелю, заклад повинен обов’язково брати участь у програмі “Грецький сніданок” або “Знак якості грецької кухні”.

Усе, щоб прокинувшись зранку в готелі, турист одразу розумів, у якій країні чи в якому регіоні він перебуває.

SUSTAINABILITY MATTERS**

Останнє десятиріччя тренд на екологічність та сталість туризму кардинально змінює готельні концепції та підходи в індустрії.

  • З 2019 по 2024 рік кількість онлайн пошуків за запитом “sustainable travel***” збільшилася на 26%2.
  • Світовий ринок екотуризму за рік збільшився на 13,6 %, і планується, що до 2028 року зросте ще вдвічі від актуального показника2.

Скільки викидається CO₂, які практики регенеративного туризму використовуються, який внесок робить готель у місцеві спільноти? Тепер це не менш важливо при виборі готелю, ніж зручне ліжко, швидкість Wi-Fi в номерах чи свіжі фрукти на сніданок.

  • 38% туристів перед бронюванням помешкання шукають інформацію про його політику сталого розвитку3.
  • 57% туристів стверджують, що краще почувалися б, якби їхній готель мав еко-сертифікат3.
  • 54 % хотіли б при виборі засобу розміщення мати можливість фільтрувати їх за наявністю сертифікату сталості3.

Тож недивно, що систем еко-сертифікацій зараз не менше, ніж програм зірковості. І для багатьох готелів отримання “зеленого” статусу – не просто приємний бонус, а необхідність, щоб задовольнити запит туриста і зберегти конкурентну перевагу на ринку.

Протягом останніх десятиліть у світі з’явилася безліч варіантів еко-сертифікації, наприклад: “Зелений ключ”, “Зелений глобус”, сама лише Глобальна рада сталого туризму має близько 200 різних програм.

ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО ДЛЯ АГЕНТІВ

Пам’ятаєте, хто дуже скоро стане нашим головним покупцем і навіть уже частково ним є? Зумери. А вони і представники наступного покоління – Альфа – вибиратимуть саме готелі, що мають sustainability позицію, про яку відкрито комунікують. І це не тільки про екологічність, а й про інтеграцію та підтримку локальної спільноти через використання місцевих продуктів та промоцію автентичних традицій.

Тож при інспекції або підборі готелів обов’язково відзначайте для себе, який досвід турист зможе там отримати. І не забудьте додати “зелений пункт” у ваш чекліст. Бо це те, що в тренді, і те, що вирішує.


* тут і далі по тексту від англ. “як місцевий”
** від англ. “Сталість важлива”
*** від англ. “сталий туризм”
**** від англ. “занурення”
1 FlashPack
2 Radical Storage
3 Sustainable Travel Report 2022