Динамічне пакетування з Join UP! ™: конструюйте будь-який відпочинок!
Дописи, що продають, чи трендовий контент? Як турагенту підкорити алгоритми Instagram
У 2024 по новини до соціальних мереж заходить майже 74% українців. А серед аудиторії віком 18–29 років — їх і поготів близько 94%!1 Обговорили з нашою експерткою, як це впливає на турагентів. Як Instagram* працює у туризмі, і чому для кожного формула успіху буде різною.
Аналізуйте свій акаунт разом із нами, надихайтеся на нові підходи, а наприкінці статті — забирайте подарунки, щоб потужно почати комунікацію з підписниками у 2025!
Дарина
Бондаренко SMM-менеджер Join UP!™
та SkyUp Airlines
|
«І це правильно: адже підібрати робочу саме для свого бізнесу схему можна, тільки коли самі пробуєте різні підходи на практиці.»
ПОТРАПИТИ У СПОЖИВЧИЙ ПАТЕРН
Універсального правила, яке привертатиме до вас усіх-усіх мандрівників, у соцмережах не існує.
- Одна турагентка публікує неймовірні відео — заходжу до неї на сторінку, а там купа рілзів: огляди готелів, розмовні, атмосферні. Охоплення і залучення — деяким лайфстайл блогерам лише сховатися!
- А інша їздить у ті самі рекламні тури, але привозить звідти фотодобірки. Її аудиторії цікаво гортати та збільшувати світлини, щоб роздивитися деталі. Хтось мучиться питанням: невже всі коментатори зібрали речі й переїхали до Threads*, невже фото застаріли як формат, а в неї під дописами живе своя атмосфера. Як так?
Річ у тім, що користувачі соцмереж поводяться по-різному. Одні туристи заходять в Instagram* здебільшого, щоб погортати рілзи і перепочити між справами, а комусь цікавіше дивитися ввечері сторіз і дізнаватися, у кого в житті що робиться. Тож турагенту потрібно попадати не в абстрактні тренди, а радше у споживчий патерн своєї цільової аудиторії.
Як Instagram підбирає контент у стрічку
Чи задумувалися ви: «Звідки це в моїх рекомендаціях?» чи: «Чого вона у мене зараз на першій шпальті?» Розберімося, яким чином Instagram формує нашу інформаційну хмарку — а отже, дізнаємося, чому ніби класний контент деколи туристам «не заходить». Пропоную відкрити соцмережу і подивитися на пропоновані новини просто зараз.
Алгоритми Instagram прагнуть утримати вашу увагу якнайдовше
Вони побудовані на системах штучного інтелекту, тож здатні швидко оцінити тисячі сигналів і спрогнозувати: як ви відреагуєте на рілз із котиками, як — на новину місцевого водоканалу і як — іще на 498 одиниць контенту. І вибрати те, що заохотить вас «побути ще п’ять хвилиночок». Як улюблена пісня, що заграла на вечірці, коли ви вже викликали таксі.
Наприклад, алгоритм зважує: наскільки ймовірно, що ви перешлете комусь тих смішних котиків.
Аналізує статистику3:
- Скільки усього разів ви копіювали посилання чи ділилися рілзами? Така реакція вам притаманна?
- А як часто ви ділитеся публікаціями цього автора?
Таким чином система перебирає величезну кількість даних і прогнозує:3
- Ви швидко перегорнете допис або витратите на нього більш як 3 і 10 секунд?
- Перейдете на профіль автора, залишите коментар чи захоплене серденько?
- Розгорнете рілз на повний екран чи підете далі?
- Переглянете наступний пост або закриєте додаток?
За сукупністю оцінок алгоритм вирішує: показати допис чи ні. Тож якщо ваш контент не отримує бажаного охоплення серед туристів — можливо, поточній аудиторії такий формат, подача, довжина тексту чи тривалість відео не підходить. Вони не бачать його чи майже ніяк не реагують при зустрічі, і алгоритм з часом вирішує: мабуть, цей конкретний автор — непопулярний. І відсуває нові дописи на умовне 498-ме місце. А коли ваші дописи відповідають їхнім запитам й інтересам — алгоритм щоразу ставить вас усе ближче до першої шпальти.
У 2025 Instagram обіцяє ще сильніше персоналізувати відбір. Наприклад, ще більш влучно аналізуватиме ключові слова у підписах і звуці відеороликів. Навіть гештеги соцмережі для розуміння вже не потрібні.
ДОПИСИ, ЩО ПРОДАЮТЬ, ЧИ ТРЕНДИ
Політика Instagram підтримує саме автентичний контент. Підхоплювати глобальні чи локальні тренди, вставляти у ролик модні мелодії — класно, одначе в контенті має бути щось унікально ваше. А якщо просто репостити чужі доробки чи повторювати їх один до одного, акаунт можуть посунути — як у титрах, з головних ролей до згадки дрібним шрифтом наприкінці.
Не варто перетворювати сторінку на каталог турів
Алгоритм любить, коли користувач квапиться скинути комусь рілз із підписом «ми» чи довго читає дискусію у коментарях. А коли на сторінці самі лишень курорт-готель-ціна, це може зрізати охоплення — і ось чому:
- Чи доводилося вам невдоволено буркотіти, коли ви вже придбали ковдру, а весь інтернет наче показився і далі вам її пропонує? Люди активно дивляться продажні дописи, тільки коли шукають тур. Після відпустки вони перестають на них зважати, і до наступної подорожі акаунт випадає з їхніх стрічок.
- Коли контент одноманітний і передбачуваний, пропадає резон зайвий раз заходити на сторінку. Це як щоранку їсти вівсянку: навіть якщо людина і робитиме це регулярно, навряд чи вона проявлятиме захват. А отже, рівень охоплень меншатиме.
ЩО ПУБЛІКУВАТИ ТУРАГЕНТУ
Рілз
Колись газети та текстовий формат були основоположними, а зараз усе більш звичним стає відео. Воно подекуди швидше потрапляє до рекомендацій і переписок, набирає охоплення. Тож якщо є змога і до цього лежить душа, звісно, його треба знімати.
Якщо ваш рілз упродовж 2–3 годин з моменту публікації не викликає очікуваного інтересу в аудиторії, Instagram може знизити якість відео, щоб заощадити свої ресурси. А ролики, які набирають значну кількість переглядів, навпаки, платформа переробляє у вищій якості4.
Каруселі
Карусель Instagram тепер здатна вмістити до 20 фото і відео. Основна перевага в тому, що мережа демонструє карусель глядачам кілька разів: щоразу — з інакшим першим слайдом. Як збільшити ефективність такого контенту:
- Визначте найкраще. Якщо це готель, обирайте його найпривабливіші сторони й ті характеристики, які сильніше зацікавлять клієнтів.
- Попрацюйте над дизайном першого і другого слайда. Назва і підзаголовок мають одразу повідомити, про що цей допис, і заохотити гортати далі.
- Слайди з короткими тезами — замість довгого тексту внизу. Додайте ключову інформацію на фото — це зробить контент доступнішим для сприйняття, адже ви ілюструєте кожну думку і фокусуєте увагу людини. Бачили каруселі в акаунті Join UP!™?
Сторіз
Коли б ви бачили, які запеклі суперечки точаться довкола новини, що Instagram переносить закріплені сторіз5 до окремої вкладки — як-от у рілз. Платформа віддає перевагу повноекранному контенту і шукає нові шляхи залучити до нього користувачів. А отже, до аудиторії, що заходить у мережу спеціально по свіжі історії, можуть додатися й інші користувачі. Що можна робити в цьому каналі:
- Важливі сповіщення. Повідомляйте про нові каруселі у стрічці та повторно показуйте «вічнозелений» контент: поради, огляди, відповіді на питання.
- Використовуйте інтерактивний простір. Скільки разів ви натискали на вікторину просто, аби дізнатися: а що відповіли інші? Саме тут ви можете опитувати аудиторію і ставати ближчими до неї.
- Посилайтеся на додаткові ресурси. Зі сторіз зручно перенаправляти людей у месенджери — наприклад, у Telegram-канал, де викладені тури з цінами, чи на сайт із детальною інформацією.
Ваша фішка
У соцмережах регулярно з’являється щось нове. Хтозна, можливо одна з функцій допоможе вам сформувати свій публічний голос?
Наприклад:
- Брендовий канал у діректі — додаткова точка дотику до найбільш лояльної аудиторії. Менш як місяць тому тут з’явилися можливості6: відкрити коментарі підписникам — як у Telegram-каналах, додати підказки для початку розмови — майже як у Messenger*, а також аналітика.
- Спільнопости — коли ви публікуєте допис чи рілз і вказуєте два і більше акаунтів як співавторів. Такий контент відображається на сторінках усіх партнерів, які його створили, і має спільні охоплення та коментарі. Можна партнеритися зі своїми туристами, видавати спеціальну рубрику одночасно від імені турагенції та її власника чи ключового співробітника, влаштовувати колаборації.
ЯК ВИДІЛЯТИСЯ
Зрештою, продає не сторінка, не ідеальний дизайн і не написаний за формулою AIDA7 текст — продає людина. Туристу важливо відчути, що за акаунтом стоїть жива людина, яка розуміє його потреби, якій можна довіряти та до якої хочеться звернутися чи бодай бути дотичним.
Прямо зараз можете спитати себе: якою мірою ви проявляєте на сторінці свою особистість? Це впливає на успіх навіть більше, ніж слідування інстаграмним правилам. А тому пропоную не множити кількість рубрик і не слідувати загальним трендам — як-от, скажімо, мода на світлини із зумом чи заниженою експозицією — якщо вас самих це не надихає. Шукайте те, що ви робите найкраще, і підкреслюйте це.
ПОДАРУНКИ ДЛЯ ВАС
Як і обіцяли, залишаємо подарунки під ялиночкою, щоб ви могли почати 2025 з ефективними інструментами та новими ідеями!
- Ось тут завантажуйте PDF-шпаргалку:
«Як швидко перевірити, чи «продає» ваш акаунт в Instagram».
Покрокова інструкція допоможе оцінити, наскільки сторінка відповідає вимогам платформи та здатна привертати увагу цільової аудиторії. - Хочете дізнатися більше про SMM у туризмі?
Пишіть свої питання у Google-формі за цим посиланням.
А ми в наступних матеріалах дошукаємося дієвих рішень.
Кожен допис — це ще одна можливість закохати клієнтів у ваш сервіс і допомогти їм знайти подорож мрії. І якщо ви чекали на особливий день, щоб почати щось робити інакше — зараз саме час!
*Тут і далі: Threads, Facebook, Instagram, TikTok — назви популярних соцмереж
1 ДОСЛІДЖЕННЯ. Медіаспоживання українців
2 Тут і далі: social media marketing, з англ. маркетинг у соціальних мережах
3 Instagram feed AI system
4 Instagram saves the best video quality for the most popular content
5 Story Highlights
6 Broadcast channels updates
7 AIDA розшифровується, як Attention, Interest, Desire, Action. Це модель тексту, який послідовно привертає увагу, викликає інтерес та бажання і спонукає читача до дії