Скільки коштує відпочити на Занзібарі – бюджет подорожі в деталях
Бізнес-тренер Роман Кушнір: продажі з любов’ю
У туристичній сфері дуже важливо вміти аналізувати та оптимізувати всі процеси, оскільки вона досить динамічна і на неї впливає багато факторів. Тому просто мати хороший продукт — це тільки половина справи.
Постійно нарощувати свою експертизу та вміти зрозуміти, як правильно планувати свій бізнес та продажі — це ключове. Щоб розібратися, що ж таке “продажі з любов’ю”, ми розпитали автора багатьох навчальних програм, книг та тренінгів, який вже більше ніж 10 років допомагає українським бізнесам досягати високих результатів та підвищувати ефективність.
Роман
Кушнір |
З ЛЮБОВ’Ю ДО ВСЬОГО
Для багатьох продажі — мало не насильницька дія, але насправді це звичний процес: ми продаємо дитині ідею поприбирати за собою одяг чи вивчити математику, або навпаки — дитина продає нам своє небажання робити уроки та подивитися мультики. Може здатися, що продажі — це те, з чим мають справу тільки сейлзи. Але насправді це постійна частина життя кожного з нас. На практиці, коли ми робимо те, що любимо, коли розуміємо користь, яку приносимо, бачимо її цінність для інших, і клієнти у нас купують — ми не продаємо, а просто спілкуємося. І я хотів би, щоб якнайбільше людей шляхом приємних продажів з любов’ю отримували свої результати в житті.
ОЧІКУВАННЯ КЛІЄНТІВ
Для побудови довготермінових відносин клієнт має відчувати, що його люблять і допомагають задовольняти бажання та потреби. І це стосується не знижок чи акцій, а ставлення. Це справжня довготривала вибудова близьких стосунків: що він відчуває при спілкуванні, як з ним говорять, листуються, що відповідають, чи посміхаються, як швидко і чи якісно реагують на його проблеми та запити. І тільки після того як компанія налаштувала всі рівні ставлення до свого клієнта, і насамперед до внутрішнього клієнта — працівника, можна використовувати знижки програм лояльності чи акції, які при певних підходах, з використанням сучасних наукових знань та концепції нейромаркетингу, однозначно даватимуть результат.
Топ-5 помилок у продажах
- Брак часу для продажів. Комунікація для сейлзів — це першочергове, тому важливо одразу налагодити всі процеси, максимально їх автоматизувати і запровадити CRM-систему в компанії, якщо її досі немає, щоб забезпечити додатковий час для спілкування з клієнтом.
- Відсутність грамотного управління. Правильно побудовані взаємини з командою не менш важливі, ніж стосунки з клієнтом. Працівники мають розуміти, які цілі перед ними поставлені, якими є їхні завдання, ба більше — вони мають горіти тим, що роблять, як і керівник, задача якого — драйвити команду та задавати правильний вектор розвитку.
- Намагання насильно продати. Дуже важливо чути ринок — ніяких продажів через силу. Проблема багатьох бізнесів — фокус на собі та продукті, замість того, щоб слухати та розуміти — за що конкретний клієнт готовий платити.
- Винагорода не за зусилля, а по KPI. Потрібно дуже чітко вираховувати, за які показники своєї роботи сейлз-менеджер отримує оплату. Вони мають бути прозорі та зрозумілі. І це точно не про зусилля, а саме про кінцевий результат, бо тільки тоді компанія справді має свій прибуток.
- Відсутність хорошої організаційної системи. Багато бізнесів банально забуває про свого клієнта. Дуже часто це трапляється через брак єдиної CRM-системи, яка б нагадувала, коли треба клієнту подзвонити, привітати з днем народження, коли він обіцяв віддзвонити нам, але досі не телефонує.
ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ
Бізнеси різні, як і їхні помилки, але часто головна прогалина в роботі будь-якої компанії — недостатні продажі. На щастя, у багатьох випадках це вирішується якісною систематизацією.
Процеси у відділах продажів у своїй основі схожі, але залежно від бізнесу та ЦА мають будуватись по-різному, тому єдиного алгоритму дій, універсального рецепту насправді немає. Але насамперед варто поставити такі питання:
- чи взагалі є система, де обліковуються середні затрати часу компанії на працівника і на конкретний дзвінок;
- де обліковується кількість дзвінків, середній чек, яка лунка продажів, тобто скільки клієнтів купили;
- де враховуються дані від працівника, скільки часу він знаходив інформацію про клієнта, скільки її обробляв, яким є проміжок часу, коли він представляв пропозицію щодо продукту.
Тобто фактично тільки грамотно оцифрований бізнес дає якісний зворотний зв’язок: що в компанії працює, а що — ні.
По-перше, коли я зустрічаю новий бізнес, я дивлюся його “цифри”. А щоб щось рахувалось і був аналіз, треба щось записувати, правильно? Наступний етап — яка ціль і до чого це все повинно призвести: збільшення продажів, середнього чека, кросселу, зміни структури, команди. Ваша мета може бути абсолютно різною, але перший етап — найголовніший. Може, ви робите це власноруч, може, через CRM або IP-telephony, але без розрахунків змін не буде.
ПОСТІЙНЕ НАВЧАННЯ
Регулярне та постійне навчання колективу — найважливіше. Постійне — це означає, що кожен тиждень у вас є окремо виділений час на навчання. Це може бути годинна-двогодинна зустріч, і раз на місяць — одноденний тренінг.
- Як можна його використати? Запросити зовнішнього спікера або внутрішнього, і кожен учасник колективу ділиться, чого він навчився за цей період.
- Про що говоримо? Повний розбір вашої діяльності: аналіз зроблених дзвінків, хто яку книгу прочитав і що з неї зрозумів, який онлайн-курс пройшов, яку нову техніку вивчив, з ким і як спілкувалися в крамниці, на базарі, вокзалі, у будь-якій іншій локації.
- Обов’язково для кожного працівника і виключно практичні приклади, які хтось чув і готовий поділитися, тому що знання в команді треба шерити.
- Люди, які обмінюються знаннями — зростають разом і значно швидше. Крім того, одразу видно компанії, в яких є навчання і де — немає.
РОБОТА З ПАСИВНІСТЮ
Якщо у вас є неактивний клієнт, спершу варто розібратися, чому він перейшов у пасивний стан. Може, вже неактуальний продукт чи послуга, можливо, змінив локацію, стиль життя, або в нього банально відбулася непередбачувана макроподія. Звісно, у кожного бізнесу це все індивідуально, і важливо не сприймати це як відмовку — привід, щоб не комунікувати. Справді, є такі ситуації, коли клієнт може перестати ним бути. І якщо ми хочемо його повернути, то найбільш базово — треба регулярно про себе нагадувати, і не лише тоді, коли нам щось треба. Наприклад, привітати зі святом, або в соціальних мережах поставити сердечко під його постом. Це схоже на вибудову стосунків: коли навіть якщо щось втрачено, то це можна відновити шляхом постійного спілкування.
РОБОЧА СХЕМА ПРОДАЖІВ
Будь-яка техніка завжди залежить від майстерності того, хто нею користується. Якщо це автомобіль — вся справа в руках водія. Тому немає ідеальних слів чи фраз, які б працювали на 100%, але ми завжди можемо прокомунікувати з людиною на теми, що її цікавлять, а потім визначити, чи варто розповідати про наш продукт. Принцип простий — спершу дай, а потім бери. Можна цю методику описати по-іншому: спочатку говоримо про минуле, потім — про теперішнє, а далі — про майбутнє.
Ми з вами спілкувалися місяць тому, тиждень, або рік, про таку-то подію, продукт, поїздку. У нас зараз є дуже цікава можливість для вас, вашої команди на таких умовах. І до того ж при використанні цієї можливості ми додамо вас до команди постійних партнерів!
МОТИВАЦІЯ ТА РОЗВИТОК
Ще у 18 років, коли я починав свій шлях в навчальній сфері, я зрозумів мою місію: хочу ділитися з іншими людьми своїми знаннями й допомагати досягати ефективності. Загалом, знаєте, що мотивує? Що у нас є величезна кількість підприємців, які можуть бути конкурентоспроможними на світовому рівні. І я вірю в те, що саме українські бізнеси допоможуть, зможуть та створять умови для розвитку країни.
Щодо книг — буду нескромний — запропоную почитати свою “Продажі з любов’ю”. Це книга більше для продажників і керівників їхніх відділів, але водночас про бізнес. Проте не варто шукати єдиного унікального посібника — краще знайти час для навчання колективу та самовдосконалення.
Декілька вартих уваги цитат з книги “Продажі з любов’ю”:
- “Коли бачите сумнів у людини або її пояснення надто туманні, не соромтеся щиро запитати: «Що заважає вам прийняти рішення зараз? Це справжня причина відмови чи є ще якась?» Відкритість ламає будь-які штучні бар’єри між людьми”.
- “Власним успіхам ми завжди завдячуємо найбільшим випробуванням, які випали на нашу долю, або, як каже чудове японське прислів’я: якщо ти впав, то ніколи не вставай із порожніми руками”.
- “Найкращий спосіб продавати — не продаючи, тобто коли ви наче звиклий співрозмовник просто розмовляєте, розділяючи особливості і цінності іншої людини. А чим критичніший клієнт, тим насправді він внутрішньо більше хоче любові”.