Загадковий Туніс: 5 причин зустріти літо саме тут
6 важливих питань про франшизу
Відкриття бізнесу – важливий крок, наважуючись на який, варто ретельно зважити всі «за» і «проти», передбачити підводні камені, прорахувати витрати та майбутні прибутки.
З франшизою цей процес зазвичай стає значно простішим. Робота в родині великого бренду може запропонувати відповіді на більшість питань для новачків і шлях до нових можливостей для досвідчених підприємців. Про те, як взяти від роботи у франшизі все найкраще, поговорили з нашим експертом.
Марина
Дайнеко керівник департаменту розвитку франчайзингу та роздрібних продажів Join UP!
|
Що таке франшиза та які її переваги?
Франшиза – інструмент як для активного гравця ринку, так і для новачка. Це зручно і заощаджує час, адже можна не ризикувати і не експериментувати, а одразу з головою поринути у бізнес. Як це працює? Береться якась успішна бізнес-модель, що пройшла певні випробування, і масштабується.
Що стосується туризму, то тут є два формати:
для тих, хто вже працює на туристичному ринку
Досвідчений гравець ринку іде до туроператора, щоб отримати якісь додаткові блага і швидко масштабуватися.
для новачків
Новачку потрібна підтримка. Він не знає, наскільки цей бізнес рентабельний чи прибутковий, як ним займатися, які є особливості цього продукту тощо. А франчайзер йому всі такі відомості надає разом з набором стандартів щодо того, як має виглядати офіс, основними знаннями щодо бізнес-моделі, консалтингом і можливістю навчатися. Усе це допомагає швидко досягнути успіхів.
Основні переваги франчайзингу такі:
готовий шаблон бізнесу |
готовий продукт |
відносно невеликі інвестиції. Для нашої франшизи вартість інвестицій – від 40 тисяч гривень, тоді як для франшизи, наприклад, ресторану, необхідно у середньому від 800 тисяч до 1 мільйона гривень. |
франчайзер допомагає істотно зекономити на багатьох речах – зокрема надає рекламну продукцію і постматеріали. |
Який портрет підприємця у франшизі Join UP!
В ідеалі у нього має бути якийсь бекграунд у підприємництві. Хоча й існують випадки, коли приходять люди зовсім без досвіду. Проте власна справа – це відповідальність, велика операційна робота, тож до цього потрібно бути готовим і розуміти певні ази. А франчайзер вже може зорієнтувати щодо специфіки продажів і туристичної бізнес-моделі. Як показує мій досвід, до нас приходять з різних сфер. Є низка успішних прикладів, коли до нас переходили люди з IT-галузі. Вони дуже круті, бо одразу починають втілювати свіжі ідеї, з автоматизацією, з діджиталізацією – з усім тим, що зараз є актуальним. Вони першими взялися розвивати онлайн-платформи і обігнали конкурентів, які працювали виключно у фізичному офісі. А взагалі, це може бути будь-хто з великим бажанням розвивати свою справу і любов’ю до подорожей.
Якими є правила роботи у франшизі?
Звичайно, робота у франшизі передбачає дотримання певних правил. Усе ж, франчайзі представляє великий бренд, який цінує свою репутацію. Проте більшість цих правил націлені на те, щоб саме ви швидше налагодили потрібний темп роботи і як результат – отримували більше прибутку. Йдеться і про зовнішній вигляд офісу, і про добросовісну конкуренцію, і ще про безліч речей, в яких ми, як велика компанія, маємо багатий досвід.
При цьому, у роботі з клієнтами ми надаємо доволі велику свободу. Для нас головне – результат, щоб у туриста було приємне враження від нашої мережі, щоб він і надалі залишався з нами. Якщо агент впроваджує нові підходи та ідеї, ми завжди це вітаємо. Але все це має бути узгоджено з нами, оскільки франчайзі – обличчя бренду, а деякі речі можуть суперечити правилам туроператора. До таких речей належить, наприклад, демпінг, адже він робить усіх інших агентів неконкурентними.
Звідки взяти перших клієнтів?
У новачків, звісно, немає власної бази клієнтів. А одна з переваг нашої франшизи – у тому, що ми цих клієнтів даємо. Тобто запити, отримані завдяки будь-якій діяльності туроператора на його сайті, заявки будь-яких клієнтів на пошту, через мобільні додатки, якісь борди, активності з міністерствами, згадування в аеропортах і скрізь, де є телефон туроператора Join UР! – усі ці запити стікаються до мережі.Ми отримуємо близько 2 000 цільових дзвінків на місяць, і всі вони розподіляються поміж агенціями. Ще один функціонал із залучення туристів – це лідогенерація. Ми створюємо брендові лендингові сторінки, такі собі підсайти, на яких збираємо запити з Інтернету. До речі, у нас конверсія по лідогенерації – 10%, що для такого масового проєкту є дуже гарним результатом. Ми використовуємо безліч каналів залучення: лендингові сторінки, сайт, мобільний додаток, медійна та пошукова системи, соціальні мережі. Усі ці інструменти стають у пригоді і тим, хто бажає масштабувати свій бізнес, і тим, хто має труднощі в пошуку нових клієнтів.
Як зібрати та навчити команду?
Новачкам ми рекомендуємо почати з точки на два посадочних місця – тобто з двох менеджерів, які займатимуться продажами. Більш досвідчені агенти можуть стартувати з 3-5 місць. Щодо навчання команди – ми надаємо в цьому велику підтримку. У нас є корпоративний університет зі щорічною програмою з розвитку мережі, що охоплює розвиток як власників агенцій, так і менеджерів – і досвідчених, і нових.
Наприклад, щомісяця ми проводимо школу менеджера, цей невеличкий курс складається з двох уроків та домашнього завдання. У ньому ми розповідаємо, що потрібно знати керівнику, де брати інформацію, як працювати, і викладаємо загальну філософію сервісу. Це робиться тому, що у нас щомісяця відкривається одна-дві-три агенції, а в них є новий персонал. Ми завжди наголошуємо, що недостатньо їх відправити кудись на навчання, дуже важливо, щоб власник підтримував навчальний процес всередині агенції, додаючи свої власні погляди. Звісно, один з найголовніших видів навчання – це рекламні тури. Ми їх надаємо за нашою програмою Beginner to Winner. За відгуками вони надзвичайно ефективні.
З чого почати новачку?
Спеціально для новачків ми розробили програму розвитку Junior 12 місяців. У цій програмі по місяцях блоками розписано, що потрібно зробити, яке навчання пройти, який зворотний зв’язок отримати, який продукт треба вивчити для початку, скільки заявок потрібно отримати за місяць. Виконуючи всі ці пункти, можна втілити весь план. Ця програма передбачає, що зайшовши новачком, ви вже через рік виходите лідером ринку.
Уже можна говорити про перші успіхи. Ми запустили програму півроку тому, і за цей час з’явився агент, який, найімовірніше, наступного місяця буде лідером. Зараз він Cruiser, а це вже рівень вищий за середній, і все свідчить про те, що він досягне успіху. У нього є розуміння того, що таке бізнес, він дотримується плану, тож у нього все виходить.
Загалом, франшиза – чудова можливість як для першого бізнесу, так і для стрімкого розвитку вже існуючого.
Нас вибирають за те, що ми:
маємо 130 офісів мережі, 14 з яких відкрилися у 2021 році і один – у 2022
надаємо якісний продукт з репутацією – за минулий рік ми відправили на відпочинок 967 тисяч українців
багато вкладаємо в промо бренду
надаємо безліч інструментів для навчання команди
допомагаємо із залученням клієнтів
Зацікавилися і хочете приєднатися до Join-родини? Напишіть нам, і ми розкажемо – як.