Гастроекспедиції – улюблений тренд фудіз
Світлана Титова-Толстик: “Нам приємно бути причетними до створення революційної форми SkyUp, яка змінила сприйняття образу бортпровідників у світі”
Якщо потрапляєш у складні умови, у тебе завжди є два варіанти – здатися і плисти за течією або докласти всіх можливих зусиль та спробувати перетворити проблему на задачу, що точно матиме кілька варіантів рішенн.
Саме другим принципом керується Світлана Титова-Толстик, яка у 2017 році зайняла посаду директорки сучасної швейної фабрики “TK-Style” в Чернігові, вивела компанію в топ у своїй сфері, розпочала співпрацю з міжнародними та українськими компаніями, а після початку повномасштабного вторгнення і облоги міста разом з командою в рекордні терміни відновила роботу фабрики.
Поговорили зі Світланою про діяльність та фокус “TK-Style”, пошиття форми для SkyUp Airlines, облогу Чернігова, збереження команди у складні часи та плани розвитку.
Світлана
Титова-Толстик CEO “TK-Style”
|
ФОКУС У БІЗНЕСІ – ЦЕ ВАЖЛИВО
Для того щоб пояснити, як працює наша фабрика, трошки розкажу, як взагалі влаштована сфера виробництва одягу. Раніше у великих світових брендів були свої власні виробництва, але з часом вони почали від цього відмовлятись і шукати для пошиття виробів партнерів. Тепер вони сфокусовані на створенні дизайну колекцій, продажах, промо, а саме пошиття передають на аутсорс. І це раціональний підхід – адже у моді є сезонність, деякі бренди створюють тільки верхній одяг, тож власне виробництво не буде задіяне частину року.
Тому співпрацювати з фабрикою, яка відшиватиме одяг – це, по-перше, оптимізація витрат і ресурсів. Не потрібно думати, чим завантажити фабрику, чим зайняти її працівників у період простою або як їх протягом цього часу утримувати. А, по-друге – це можливість фокусування на колекціях та дистрибуції.
Тож за останні років 10 майже всі перейшли на аутсорс. І так кожен займається тією справою, яку робить найкраще. Наша фабрика також працює за цим принципом – ми виступаємо партнером компаній, які довіряють нам відшивати свої колекції одягу. “TK-Style” спеціалізується на пошитті верхнього одягу – це складні вироби, виробництво яких потребує неабиякої майстерності, але саме це і є нашим фокусом і сильною стороною. За такою схемою ми, наприклад, співпрацюємо і зі SkyUP Airlines – модель, задумку, лекала для плащів ми отримали від замовника. До речі, для відшиття нової партії форми ми самі розробляли і лекала.
ТРОХИ ІСТОРІЇ
Фабрика “TK-Style” – частина групи компаній “Текстиль Контакт”, і якщо говорити про групу сухими фактами, то це: понад 1500 співробітників, мережа маркетів тканин, фурнітури та домашнього текстилю, найбільший онлайн-маркет тканин у Східній Європі, 11 власних виробництв та мережа філій по Україні. Чернігівська швейна фабрика “TK-Style” – це більше 20 років досвіду професійної праці, понад 150 співробітників, відшиття 60 тисяч виробів на рік. Це цифри, за якими стоїть довга історія розвитку, сотні важливих і складних проєктів, вихід на міжнародний ринок, а ще, звісно, історія кожного працівника, який є частиною великої родини.
Наша фабрика розміщена в будівлі, яку спорудили ще за часів срср – у цьому приміщенні мала працювати експериментальна фабрика спортивних костюмів, але вона так і не запустилась. Приміщення у 2003 році купив власник “Текстиль Контакт” Олександр Соколовський, і з того часу почалась історія “TK-Style”.
ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ
Я приєдналася до команди 6 років тому. Фабрика від початку фокусувалася саме на виконанні замовлень, а не на створенні власного бренду одягу, тож можу сказати, що з нашим підходом до роботи ми навіть випередили світові тренди. Ми одразу почали працювати і з європейськими ринками, а 4 роки тому вийшли на ринок США.
За останні 6 років ми пройшли 5 міжнародних аудитів – технічних і соціальних. Незалежні аудиторські компанії викликали наші замовники, щоб перевірити, чи відповідає наша фабрика їхнім стандартам. Під час таких аудитів перевіряється все і всі – проводять анонімні інтерв’ю, вивчають всі процеси, документи. І всі ці перевірки ми пройшли дуже успішно! Я вважаю, що це велике досягнення, яке чудово ілюструє наш підхід до роботи.
ЛЮДИ – НА ПЕРШОМУ МІСЦІ
Наша команда для мене, без перебільшення – наче друга родина. Її підтримка та збереження – один з моїх пріоритетів. Наприклад, саме для того, щоб люди цілий рік мали роботу і на них не впливало міжсезоння, ми, пропрацювавши 15 років у сегменті виключно верхнього одягу, 5 років тому розширили асортимент і тепер беремо в роботу сукні, брюки, спідниці. У нас це забрало багато зусиль, адже працівникам потрібно було опановувати нові навички. Це було важливим кроком, тепер люди мають роботу весь рік.
Ще одним величезним викликом для нас стала, звісно, облога міста. Практично всі наші робітники залишилися в Чернігові, а доля фабрики на той момент була незрозумілою. Ми підтримували спілкування за будь-якої нагоди, хоча це було складно – у місті часто не було зв’язку. Коли російські війська відійшли, ми думали, що нам робити, і навіть розглядали варіант перенесення фабрики в інше місце, оскільки у нас лежало тут дуже багато сировини – наприклад, було замовлення з Америки, державне замовлення по тендеру на куртки для поліції Німеччини.
Проте наші співробітники не хотіли переїздити, а я – змінювати команду. Та й внутрішньо я відчувала, що ми маємо і далі працювати саме в Чернігові. Тому ми зробили все, щоб зберегти команду і не тільки якнайшвидше відновити роботу, а й створити максимально безпечні умови для всіх. Тож ми обладнали на фабриці бомбосховище, а також подбали про потужний інтернет-зв’язок, щоб працівники за будь-яких умов були на зв’язку зі своїми рідними. До початку повномасштабного вторгнення у нас працювало 150 людей і зараз – стільки ж. І я дуже пишаюсь і тим, що вся команда залишилась з нами, і що в нас вийшло обійтись без скорочень чи великих пауз у роботі.
ВІДНОВЛЕННЯ РОБОТИ
У нас насправді тоді склалася дуже важка ситуація, у місті були танки, купа російської техніки, росіян, і люди жили без їжі, води, світла, без зв’язку. На щастя, фабрика не постраждала під час обстрілів, і ми змогли відновити роботу вже 26 квітня 2022 року.
Це було складне, але правильне рішення – так ми дали співробітникам відчуття стабільності, упевненості, що все буде добре. У нас багато клієнтів за кордоном, і після повномасштабного вторгнення ми вмить стали для них ризиковим партнером – дехто боявся продовжувати з нами співпрацю, просив страхових гарантій, які ми просто не могли надати, дехто чекав, як будуть розгортатись події. Тому ми розуміли – щоб відновити роботу в повному обсязі, нам потрібно докладати в рази більше зусиль.
Приблизно в той самий час ми зателефонували до Ольги Цареградської, яка курувала замовлення на пошиття форми для SkyUp Airlines, і сказали їй, що готові братися до роботи. І компанія, яка на той момент сама опинилась у незавидній ситуації, адже небо було закрите і польоти припинилися, вирішила підтримати нас, не відмовляючись від замовлення. А водночас вона підтримала і своїх співробітників, адже нова форма – це як знак того, що точно будуть польоти, точно буде робота.
У травні ми займались тими замовленнями, які у нас були в роботі до повномасштабного вторгнення, а вже в червні змогли залучити нові замовлення. Наприклад, у травні – з Німеччини, у червні – кілька з Франції, і все це – за тендерами! За кілька місяців після відновлення досягли наших звичних показників виробництва – близько 5 000 одиниць на місяць. У цьому я бачу і певну нашу місію як української компанії, яка попри все продовжує працювати і показує хороші результати і якість.
ПРИНЦИП ДІАЛОГУ
Цей досвід війни і невизначеності для мене був не першим, адже мені довелося покинути рідний Луганськ у 2014 році. Можливо, саме тому цього разу я була досить спокійна і підходила до ситуації виваженіше – могла підтримати сім’ю, колектив.
Так, я отримала ще один досвід кризового менеджменту, якого я не хотіла, але який мене не зламав, а тільки зробив сильнішою. І ще раз дав зрозуміти, що найголовніше в цьому житті – моя сім’я та мій колектив. Тому не можу сказати, що за цей надскладний рік я якось змінилася як керівник – для мене завжди було важливо, щоб мене сприймали як людину, до якої можна прийти з будь-якою проблемою, яка чує і яку чують.
Мій основний принцип у роботі – принцип діалогу. А ще для мене важливо створювати і зберігати традиції в компанії.
СПІВПРАЦЯ ЗІ SKYUP AIRLINES
Це вже наша друга співпраця зі SkyUp Airlines. Перша відбулася два роки тому, коли ми шили шкіряні плащі для стюардес. Для іншої фабрики це, певно, було б важке замовлення, адже шкіра – непростий для роботи матеріал. Скажімо, якщо на якійсь тканині пішла нерівна строчка, то це можна розпороти і перешити, зі шкірою так не вийде – там залишаються дірки. Але ми звикли працювати з дуже складними матеріалами, тож показали замовнику звичну для нас високу якість та стандарти.
І, звісно, нам приємно бути причетними до створення такої революційної форми, яка змінила сприйняття образу бортпровідників у світі. Коли до нас приїздять клієнти, і ми серед усіх наших виробів показуємо плащ SkyUp і кажемо, що це частина уніформи українських авіаліній, то абсолютно всі дивуються, що корпоративний одяг може бути настільки крутим і цікавим.
Ми, до речі, шиємо одяг і для іноземних авіакомпаній, і треба зазначити, що там усе дуже просто і без новаторства. Тому, безумовно, ми були раді продовжити співпрацю зі SkyUp. Можу сказати, що загалом стюардеси завжди виглядають красиво, але саме у випадку SkyUp вони – як з обкладинки фешн-видання. І це теж важливо – ще й так розказувати світу про Україну.
ПЛАНИ
Ще напередодні повномасштабного вторгнення у мене були плани створити інноваційний відділ у Києві. Ми навіть почали набирати до штату людей. Хотіли робити колекції дизайнерам з нуля – беручи в роботу ескізи, розробляти конструкцію, відшивати семпл. Я впевнена, що це буде затребувано в Україні, і хоч війна і змінила плани, я не збираюся зупинятися. Наразі у нас вже є конструктор, лабораторія в Чернігові, і я переконана, що зможу реалізувати все задумане і в Києві.
Також фабрика в процесі реалізації великого проєкту – модернізації фабрики. А саме – запуску автоматизованого швейного виробництва, аналогів якому немає в Україні – зі збільшенням обсягів у 4-6,5 разів, створенням виробів ще вищої якості та залученням нових міжнародних та українських партнерів.
Сьогодні компанія працює із замовленнями, сировина для яких вже на складі фабрики, та з партнерами – все для того, щоб команда була завантажена роботою на пів року вперед. Для нас це ще одне свідчення того, що ми віримо в Перемогу та крок за кроком йдемо до неї.